November 2017

Welkom bij retail review van Levanto.

In deze nieuwsbrief vind je onze laatst gerealiseerde projecten, maar ook (inter)nationale projecten waar wij als Levanto onze inspiratie uit halen. Brighter ideas in Retail. Datgeen waar ons hart sneller van gaat kloppen. En waarmee we jou als lezer willen inspireren. Zodat wij met je mee kunnen denken in het volgende ‘Brighter idea’. Heb je ook een idee wat we zouden kunnen opnemen in onze volgende nieuwsbrief? Of wil je ons iets vragen? Neem dan contact met ons op via Info@levanto.nl

Oogappeltje

Oogappeltje

Apple verovert Chicago

Het merk dat zichzelf steeds maar weer uitdaagt, niet bang is voor critici en gewoon zijn eigen pad volgt, heeft weer een nieuwe store geopend. Je ziet meteen dat het niet zomaar een store is. Het is een plek waar mensen samenkomen.

Vorige maand was het dan zover. De opening van Apple’s nieuwste flagship store; Apple Michigan Avenue in Chicago. De stad waar in 2003 Apple’s eerste flagship store geopend werd, ontmoet nu veertien jaar later de eerste store van de nieuwe generatie. Eén geheel met de urban environment en adembenemend mooi.

Vanaf Michigan Avenue’s verhoogde stadsdeel, daalt de store vloeiend mee naar de lager gelegen rivier. De granieten trappen aan weerszijden van het pand lopen perfect langs de store, zodat je het contact geen moment verliest.

Elementen van natuur en techniek leven nergens zo in harmonie als in deze store.
Het flinterdunne koolstofvezel dak is zo dun als technisch mogelijk is en de elegante glazen wanden tonen je welke edelsteen er huist; de essentie van design.

De kracht van pandbelettering komt hier volledig tot zijn recht: vervaag de muren, versterk het design.
Apple wil de gemeenschap in steden meer samenbrengen, een gevarieerde community die verhalen met elkaar deelt. Een plek waar hersenen kunnen ademen en inspiratie centraal staat. Deze store is daar het antwoord op. Klap je Macbook open, sip van je koffie en creëer een betere wereld!

Bron: retail-focus.co.uk

Zuid-Korea opent geluk

Zuid-Korea opent geluk

Flagship store Kakao Friends

De flagship store in Busan is een winkel vol met fluffy vriendjes in alle formaten. Van koekjes tot boeken en levensgrote poppen. Zuid-Korea laat weer van zich horen. Heerlijk.

Kakao is een internetbedrijf dat communicatie apps en games gemaakt heeft van acht unieke emoticons. De acht vriendjes zijn gecreëerd door de Zuid-Koreaanse illustrator Soon-Ho Kwon en zijn razend populair in eigen land. Naast de eigen merchandise heeft het bedrijf ook al meerdere winkels geopend en nu dus ook een flagship store.

De store ligt in het moderne gedeelte van de stad en trekt meteen alle aandacht naar zich toe. Het boegbeeld van deze succesvolle franchise telt vier verdiepingen en vertoont een scala aan kleuren en vormcomposities met het interieur. Daarna haalt het de trekker over met de uitnodigende lichtbakken die met trots het merk tonen.

De flagship store is zorgvuldig ingericht. Strak en met houten afwerking. Maar de grootste troef is de belichting. Anders per verdieping, steeds passend bij de samenstelling van het assortiment, zodat de producten met een maximaal effect geëtaleerd worden. Op de vierde verdieping vind je een klein restaurant dat belicht wordt in zachtroze, met meubilair van fluffy stoelen en banken. Een knap staaltje werk van onze Zuid-Koreaanse vakgenoten!

Bron: superfuture.comretaildesignblog.net

Merry Twistmas

Merry Twistmas

Sfeervolle etalages

Harvey Nichols heeft met hun nieuwe kerstdisplays compleet gebroken met de standaard etalage. BOOM!
Hier zijn we, deal with it. Vele kerstetalages gaan al snel van knus naar oubollig. Veel van hetzelfde. Sfeervol, maar weinig verrassend. Dat is in dit geval wel even anders, bam! Kerstmis in je face! Dezelfde sterren, ook sneeuw, kerstballen en etalagepoppen. Maar toch heel anders! Kerst met een twist.

Harvey Nichols combineert al het kenmerkende van kerst met kleur, folie en vinyl. De uitkomst? Een frisse kerst etalage waar je écht niet aan voorbijloopt. “Just.. Wow!” Veel kleuren, maar niet too much. Genoeg vormen, maar geen circus. Ideale composities waarbij de inspiratie gehaald is uit de winterkleuren van recente modeshows.

Innovatieve lichttechnieken met 380 discoballen, vinyl sterren, metallic folie en een hoop LED. De achterliggende gedachte is dat je gewoon moet doen wat je wilt doen, en je niet moet laten beïnvloeden door onzekere tijden. Statement made!

Bron: retail-focus.co.uk

Mama Kelly fill my belly!

Mama Kelly fill my belly!

Roze kust beton

Een setting waar je u tegen zegt. Amsterdam heeft er een sappige trekpleister bij gekregen in de vorm van een restaurant.

Waar je soms verder moet kijken voor wereldwonderen, gebeurt het nu in hartje Amsterdam! Het restaurant is bijna open, en oh boy het mag er zijn hoor!

Onder het Olympisch Stadion van de stad ligt het vier verdiepingen tellende restaurant Mama Kelly. De classy candy look is overweldigend, de fusie van beton met roze doet wonderen. De romantische dining booths zijn overgoten met een combinatie van leren bekleding en bronzen afwerkingen. Ook de carrousel bar komt rechtstreeks uit een droom.

De signing, belichting en decoratie lopen harmonieus in elkaar over. Met Franse kip als specialiteit, vormt elk puzzelstukje samen een fascinerend, gloednieuw restaurant. De power van interieur design komt hier volledig tot zijn recht. Het klopt gewoon. Aan tafel?

Bron: superfuture.com

Je kip zonder gemaar

Je kip zonder gemaar

Welkom Kippie

Even een grote pan met kip of andere warme gerechten bestellen? Kippie klaart de klus. Voor drie uur bestellen betekent dat je ’s avonds gewoon kunt genieten van de beste kwaliteit vlees en kip. Maar dat is niet alles, de specialiteit is het gebruiksgemak. Je kunt Kippie pannen bestellen die je in het stopcontact steekt en zo je eten opwarmt wanneer dit jou het beste uitkomt. Ze zijn innoverend en fris en wij zijn trots dat we voor de Kippie franchise al veel hebben betekend op het gebied van signing en gevelbelettering.

Bron: Levanto