Januari 2018

Welkom bij retail review van Levanto.

In deze nieuwsbrief vind je onze laatst gerealiseerde projecten, maar ook (inter)nationale projecten waar wij als Levanto onze inspiratie uit halen. Brighter ideas in Retail. Datgeen waar ons hart sneller van gaat kloppen. En waarmee we jou als lezer willen inspireren. Zodat wij met je mee kunnen denken in het volgende ‘Brighter idea’. Heb je ook een idee wat we zouden kunnen opnemen in onze volgende nieuwsbrief? Of wil je ons iets vragen? Neem dan contact met ons op via Info@levanto.nl

2018: De retail revolutie!

2018: De retail revolutie!

2017 was een druk en kleurrijk jaar. We hebben groot uitgepakt en veel opgeplakt. Nu op naar de toekomst. Dit jaar gaan alle remmen los, het jaar van de retail revolutie is zojuist begonnen!

Bedrijven moeten zich ervan bewust zijn dat de winkelervaring nu belangrijker dan ooit is geworden. Het merk moet positiviteit opwekken en verrassen.

Tijden dat retailers het koopgedrag bepaalden zijn voorbij. De klant van 2018 is veeleisender en slimmer dan ooit, om dit aan te kunnen is top notch retail design een must!

Retail 2018 gaat zich in de volgende punten onderscheiden:

Technologie

De markt gaat veranderen, dus zul je als winkel moeten meegaan. Vergroot de persoonlijke beleving door mobiele apps en websites warmer te maken, alles begint bij emotie. Nieuwe LED technieken en interacties gaan dit jaar leidend zijn in pand uitstraling, zowel vanbinnen als -buiten (een goed voorbeeld in een Mexicaans jasje kom je zo meteen tegen). Je staat er natuurlijk niet alleen voor met Levanto als teamgenoot!

Logistiek

Offline winkelen moet online een stuk wegduwen! En zóuden klanten iets online bestellen, maak dan de in-store-pick-up verleidelijk. Richt de winkel zó in dat de klant niet lang hoeft te wachten, make it gel. Maak het leuk, maak het een excuus om lekker de stad in te duiken. Wij hebben alle tools in ons arsenaal om ook dít varkentje te wassen!

En last but not least; de pop-ups!

Flexibiliteit is hier een feit, hiermee ben je zo up-to-date met de laatste trends! Laat klanten jouw boodschap beleven, betrek ze in het geheel. Jouw feest wordt ieders feest!

Bron: retailtrends.nl

LED-Xicaans

LED-Xicaans

Ándale! Ándale! Arriba! Arriba!

Zoals de inleiding al liet doorschemeren, hebben nieuwe LED toepassingen de toekomst. De Burrito Loco inrichting is hier een uitstekend voorbeeld van. LED wordt subtiel verwerkt in alle store elementen. De grappige sombrero lampen boven de eettafel, het pikante salsa rek hangt ‘chillend’ tegen de zachtgrijze golfplaat. Máár het sappigste is toch wel de cactus muur, het gloeiende LED licht achter de cactusjes geeft een gaaf effect; als een zonsondergang in Mexico!

Bron: designboom.com

Apple’s Oppo-nent

Apple’s Oppo-nent

De Oppo valt niet ver van de boom

Waar we in de retail review van november nog Apple’s nieuwste flagshipstore zagen, verhoogt de Chinese smartphone concurrent Oppo de inzet. Oppo’s design is ook strak, clean en verfijnd. Waar het zich in onderscheidt is de interactie; de nieuwe retail is begonnen!

Oppo’s interactie is niet gewoon een bewegend schilderij of een draaiende tafel, het is een acht-meter-lange walvis. Ja je hoort het goed, het enorme kunstwerk ‘zwemt’ als het ware door de store. Een geniaal concept dat geweldig is uitgevoerd! Ze begrijpen de next-generation retail volledig. ‘Humanistic design’ staat centraal, dat wil zeggen dat consumentenbeleving altijd voorop staat. Ontdek de store, ontdek Oppo. De enorme winkel geeft een duidelijk signaal af naar het grotere Samsung en Apple; wij zijn Oppo, en nog láng niet klaar!

bron: retailtrends.nl

Dyson. Zwarte band in lucht

Dyson. Zwarte band in lucht

Voorbij de stofzuiger

’s Werelds bekendste stofzuiger producent heeft aan het New Yorkse Fifth Avenue zijn flagshipstore geopend. Dyson is heer en meester in lucht. Luchtfilters, haardrogers en ventilatoren. Je kunt het zo gek niet bedenken of de Engelsen doen het. In de store mogen klanten alle producten on the spot testen, om met de technische hoogstandjes van Dyson te sparren. Qua indeling lijkt de store op een galerij; geconcentreerde belichting op de zorgvuldig geplaatste producten. Slimme retail tactieken die ons niet vreemd zijn.

Bron: chainstoreage.com

Je m'appelle Isabel

Je m'appelle Isabel

Levanto’s make-up

Isabel Marant opent haar eerste winkel in ons land. Het Franse designerlabel dat uitblinkt in haar schoenencollectie, ligt in de P.C. Hooftstaat te Amsterdam. De store heeft een totaal oppervlak van ruim 200 m2. En pas op! Loop niet tegen de lantaarnpaal als je afgeleid wordt door de buiten signing! De ramen hebben wij een typische Marant uitstraling gegeven, een Franse knipoog in het culturele Amsterdam!